رسانه تبلیغاتی خود را انتخاب کنید

رسانه تبلیغاتی
تبلیغات همه‌سونگر متکی به منابع گوناگون است؛ رسانه‌هایی چون تلویزیون، رادیو، روزنامه و اینترنت. البته هنوز یکی از بهترین منابع برای تبلیغات رایگان مانده است. تبلیغات دهان به دهان هنوز امری رایج است که بازاریابان خودآگاه و ناخودآگاه استفاده می‌کنند.زمانیکه شما برای سفارش تبلیغات به کانون تبلیغاتی مراجعه می‌کنید احتمالا رسانه تبلیغاتی مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اید. اما توصیه اکید می‌شود که پیش از انتخاب رسانه تبلیغاتی مناسب حتما از مشاوره افراد متخصص در تبلیغات استفاده کنید. احتمالا می توانید دریک آژانس تبلیغاتی از مشاوره متخصصان امر تبلیغات بهره‌مند شوید. این قانون را به خاطر بسپارید: کانون تبلیغاتی خود را با دقت انتخاب کنید. مطمئن شوید که آژانس تبلیغاتی ارائه کننده خدمات تبلیغاتی به شما هیچ گروهی را از دانستن در مورد محصولات شما محروم نکند.

انتخاب رسانه تبلیغاتی

چند پارامتر در تصمیم شما برای انتخاب مناسب رسانه تبلیغاتی تاثیرگذار هستند. از جمله: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، بازار هدف، و بودجه شما. در زیر به از رسانه‌های تبلیغاتی گوناگونی که شما می توانید انتخاب کنید می‌پردازیم.

تبلیغات چاپی و آنلاین

رسانه تبلیغاتی مناسب برای ارتقای فهرست محصولات، شرکت‌های کوچک و بزرگ و برندینگ

نکاتی که باید در انتخاب رسانه تبلیغاتی چاپی و آنلاین مدنظر داشته باشید:

• در تبلیغات چاپی، انتخاب نشریه و محتوای آن مهم است. زیرا تبلیغات شما می‌تواند مخاطبان هدف مشخصی را در بر بگیرد.
• اطلاعات تبلیغات اینترنتی به سادگی می‌تواند حذف یا اضافه شود.
• تبلیغ در مجلات تخصصی برای تاثیرگذاری روی بخش‌های مختلف بازار مناسب است. مردم تمایل دارند مجله‌ها را بیرون آمدت نسخه بعدی نگهداری کنند. به همین دلیل این شانس وجود دارد که آگهی تبلیغاتی شما بارها توسط مخاطب دیده شود.
• رسانه تبلیغاتی اینترنتی و آنلاین امکانات گسترده‌ای برای تجزیه و تحلیل و جمع آوری داده‌ها وجود دارد. برای همین به راحتی می‌توانید ببینید که آیا تبلیغات شما در رسیدن به مخاطبان هدف شما تاثیرگذار بوده است یا خیر؟
• در رسانه تبلیغاتی مبتنی بر جستجوی آنلاین کلمات کیدی را که مردم بیشتر در جستجو استفاده می‌کنند بیابید. از به کار بردن اصطلاحات جذاب و جملاتی که محتوای اصلی را بیان می کند بپرهیزید.
• بر خلاف تبلیغات در روزنامه که باید منتظر بیرون آمدن روزنامه و بازخورد آن باشید، در تبلیغات آنلاین با یک بار پرداخت می‌توانید به سرعت نتیجه تبلیغات خود را مشاهده کنید. بااین‌حال امروزه بسیاری از مطبوعات آگهی‌های خود را در وب‌سایت نشریه خود نیز منتشر می کنند. بنابراین آگهی دادن به چنین روزنامه‌هایی می‌تواند دستآوردی دوگانه برای شما داشته باشد.
• اگر رقیب تجاری شما تصمیم دارد که برای تبلیغات آنلاین پول بیشتری خرج کند، شما ممکن است خطر شناخته شدن به عنوان یک شرکت درجه دوم را در فضای مجازی به جان بخرید.

اقلام تبلیغاتی

رسانه تبلیغاتی مناسب برای بازشناسی نام و برند به ویژه در بازارهای جدید

نکاتی که باید در انتخاب اقلام تبلیغاتی به عنوان رسانه‌ تبلیغاتی مد نظر داشته باشید:

• بروشورها و کاتالوگ‌ها به شما این شانس را می‌دهد تا با پیام تبلیغاتی خود با مشتریان بالقوه‌تان در اوقات فراقتشان ارتباط برقرار کنید.
• شما می‌توانید اقلام تبلیغاتی خود را با پست به دست افرادی برسانید که شاید در سایر حالات نتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.
• اگر شما لوگو و اطلاعات تماس خود را روی یک ماگ یا تیشرت حک کنید، هر بار که ماگ استفاده می‌شود و هرز مان که تیشرت پوشیده می‌‌شود، شرکت شما شانس این را دارد که دیده شود و درباره آن صحبت شود.
• بسیاری از مصرف‌کنندگان در صندوق پستی خود با انبوهی از اقلام تبلیغاتی مواجه هستند و شما با فرستادن اقلان تبلیغاتی خطر دورانداخته شدن آن‌ها را به جان می‌خرید.
• میزان پاسخ مستقیم به نامه‌های پستی معمولا پایین است. پس اطمینان حاصل کنید که از راه‌های دیگر تماس مشتریان خود را دنبال می کنید.

تبلیغات رادیویی

رسانه تبلیغاتی مناسب برای بازشناسی نام و برند و سهیم شدن در بازار.

نکاتی که باید در انتخاب رسانه تبلیغاتی رادیویی مدنظر داشته باشید:

• رادیو دیگر تنها به عنوان یک دستگاه سنتی برای گوش دادن شناخته نمی‌شود. امروزه رادیو گوش دادن آنلاین و گوش دادن از طریق اپلیکشن‌های گوناگون را نیز شامل می‎شود. رادیو را می‌توان از طریق کامپیوترهای شخصی، لپ‌تاپ، تبلت و تلفن‌های هوشمند گوش کرد.
• رادیو می‌تواند مخاطبان را از نظر جغرافیایی و جمعیتی دستچین کرده و با تنوع زیادی درباره مخاطبان برنامه‌ریزی کند.
• توجه داشته باشید که آگهی تجاری رادیویی را به عنوان یک رسانه تبلیغاتی نمی توان مانند یک آگهی چاپی بازخوانی کرد. اگر مردم از دستش بدهند، آگهی رفته است. همچنین مخاطبان ممکن است از نظر ذهنی خاموش شوند. زیرا تعداد زیادی از آگهی‌های بازرگانی در یک دوره زمانی کوتاه پخش می شوند.
رسانه‌های اجتماعی
رسانه تبلیغاتی مناسب برای هدف قراردادن جمعیت جوان و ساختن تصویر شرکت در حالیکه کانون تبلیغاتی کارگزار شما کمپین تبلیغاتی مقرون به صرفه‌ای را به شما پیشنهاد می کند.
نکاتی که باید در انتخاب رسانه‌های اجتماعی مدنظر داشته باشید:
• با رابط کاربری با قابلیت انعطاف‌پذیری بالا، شما می‌توانید تصویر شرکت خود را از طریق طراحی مناسب صفحه و محتوای مناسبی که پست می‌کنید، نیرومند کنید.
• ثبت نام در بسیاری از رسانه‌های اجتماعی رایگان است و به سادگی امکان‌پذیر است.
• فراموش نکنید هنگامی‌که یک پست ارسال می‌کنید برای همیشه از دست رفته است. یک اشتباه به نحو غیر قابل باوری جبران‌ناپذیر است. چنین اشتباهاتی می‌تواند به سادگی به مشروعیت حرفه‌ای شما لطمه وارد کند.
• سایت‌های متعدد شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و انتخاب از بین آن‌ها دشوار است. یک مطالعه دقیق از مخاطبان هدف شما و اینکه بیشتر از کدام رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند به شما در تصمیم گیری درست یاری می‌رساند.
• انتخاب نادرست رسانه اجتماعی و استفاده نادرست از شبکه اجتماعی می‌تواند شما را از رقبایتان عقب بیاندازد.

وبلاگ

رسانه تبلیغاتی مناسب برای ارتباط مستقیم و فرستادن اطلاعات به مشتریان بالقوه و بالفعل

نکاتی که باید در انتخاب وبلاگ به عنوان رسانه‌ تبلیغاتی مدنظر داشته باشید:

• یک پست وبلاگ خوب نوشته شده و هدفمند می‌تواند برند شما را در بازار هدف ارتقا دهد.
• معمولا ترکیب کردن وبلاگ با وب‌سایت شرکت سریع و بدون دردسر است.
• یک بلاگ به شما فرصت بیان صدایتان را می‌دهد و جامعه‌ای را برای شما فراهم می‌کند که در آن مشتریان نه تنها با شما بلکه با سایر مشتریان بالقوه تعامل برقرار می‌کنند.
• نظرات مثبت مشتریان می‌تواند به عنوان بازخورد، از طرف کانون تبلیغاتی کارگزار تبلیغات شما، در سایر موارد تبلیغاتی استفاده شود.
• نوشتن یک بلاگ ممکن است بیش از آنچه شما فکر می‌کنید زمان ببرد. پیش از آنکه مطلبی را منتشر کنید مطمئن شوید که تمام مطلب را یک‌بار خوانده‌اید، ویرایش کرده‌اید و غلط‌های املایی احتمالی را تصحیح کرده‌اید.
• در مورد گذاشتن پست هایی که ممکن است باعث راندن مشتریانتان شود بسیار دقت کنید. شما می‌خواهید مخاطبان را به گذاشتن پیام زیر نوشته خود ترغیب کنید اما شما نمی‌خواهید از طریق این راه خشم و بیگانگی مشتریان بالقوه خود را برانگیزید.
• هیچ چیز برای یک وب سایت بدتر از یک بلاگ قدیمی نیست. پس شما باید دقت کنید که حداقل هر هفته یک پست تازه در وبلاگ خود دارید.

کدهای کیو آر(QR Codes)

رسانه تبلیغاتی مناسب برای رمزگذاری مقدار زیادی اطلاعات در فضای بسیار اندک

نکاتی که باید در انتخاب کیو آر کد به عنوان رسانه‌ تبلیغاتی مدنظر داشته باشید:

• اپلیکیشن‌های رایگان به شما اجازه می‌دهد که کیو آر کد را اسکن کنید و به اطلاعات آن در تلفن خود دسترسی داشته باشید. این امر به شما فرصت ساختن تبلیغات تعاملی را می‌دهد که به عنوان یک ورودی به سایت شرکت شما به کار گرفته می‌شود.
• شاختن کیو آر کد بسیار سریع و آسان است. شما با یک جستجوی آنلاین در گوگل به سادگی می‌توانید یک سازنده کیو آر کد رایگان بیابید.
• کد کیو آر مقدار فضای کمی را اشغال می کند و می‌تواند روی تبلیغات چاپی و اقلام تبلیغاتی حک شود.
• اگر مخاطبان هدف شما دانایی فناوری لازم را نداشته باشند، شاید آن‌ها درک نکنند که یک کیو آر کد چیست و به چه کار می‌آید.
• کیو آر کد در چاپ ممکن است مخدوش شود یا کار نکند. همین امر می‌تواند باعث شود که مشتریان بالقوه شما را بابت به کار گرفتن فناوری معیوب سرزنش کنند.

تلویزیون

رسانه تبلیغاتی مناسب برای ایجاد و تقویت هویت شرکت به عنوان یک رهبر بازار مناسب است.

نکاتی که باید در انتخاب رسانه‌ تبلیغاتی تلویزیون مدنظر داشته باشید:

• تلویزیون به عنوان رسانه‌ تبلیغاتی به سرعت به شما برجستگی و هویت می‌بخشد.
• دسترسی به مخاطبان هدف از راه آگهی کردن و تبلیغات در زمان ها و برنامه های مشخص به سادگی امکان‌پذیر است.
• هزینه پخش تبلیغات تلویزیونی بسیار گران است و شاید کسب و کارهای کوچک نتوانند از پس مخارج آن برآیند.
• برای تولید یک آگهی تلویزیونی با کیفیت حتما از حرفه‌ای ها استفاده کنید. یک کانون تبلیغاتی معتبر همیشه عوامل و امکانات تولید حرفه‌ای آگهی تلویزیونی را در اختیار دارد.
• در سال‌های اخیر به دلیل گسترش استفاده از گیرنده‌های دیجیتال و ضبط تصاویر تلویزیونی توسط این دستگاه‌ها، تاثیر آگهی های تلویزیونی در سراسر دنیا کاهش یافته است. زیرا بیننده ها به سادگی می توانند از دیدن پیام‌های بازرگانی شانه خالی کنند.
• تبلیغات شما تنها یک بار برای مدت کوتاهی پخش می شود، مگر اینکه تعداد زیادی زمان پخش از شبکه‌های تلویزیونی خریده باشید.

تبلیغات محیطی

رسانه تبلیغاتی مناسب جهت ایجاد هویت شرکت و قرار دادن شرکت بیرون از دایره رقابت

نکاتی که باید در انتخاب رسانه‌ تبلیغاتی محیطی مدنظر داشته باشید:

• مردم نمی توانند یک بیلبورد را دور بیاندازند یا در مواجهه با تبلیغات محیطی کانال را عوض کنند.
• مردمی که در حال راه رفتن یا رانندگی هستند معمولا پیام شما را بارها می‌بینند.
• تبلیغات محیطی می تواند در محل‌های استراتژیک نصب شود. مثلا نزدیک دفتر کار شما یا در محلی پر رفت آمد که بورس خرید و فروش تیپ محصولات شما است.
• خوانندگان معمولا به یک آگهی در فضای باز تنها دو یا سه ثانیه نگاه می کنند.
• برای برقراری ارتباط موثر، پیام‌های تبلیغاتی روی بیلبورد باید بسیار باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.